Med SportAdmin kan du enkelt se dina aktiviteter, få den senaste informationen från föreningen och hantera allt från betalningar till lagkassor.
En app för hela ditt föreningsliv.
Med SportAdmin kan du enkelt se dina aktiviteter, få den senaste informationen från föreningen och hantera allt från betalningar till lagkassor. För både medlemmar och ledare.




Full koll på när, var och hur.
Hela föreningslivet i din ficka.
Aktiviteter & Kallelser.
Överblicka veckans aktiviteter på ett och samma ställe och håll koll på era kallelser.

Utskick & Nyheter. Håll dig uppdaterad på senaste nytt från föreningen. Missa aldrig en nyhet!

Betalningar & Lagkassa. Överblicka och hantera betalningar kopplade till föreningen och lagkassan.

Medlemkort & Erbjudanden. Ta del av föreningens erbjudanden med ditt digitala medlemskort

Planering. Koordinera skjutsen till helgens match.

Allt kring ditt ledaruppdrag.
En och samma app.
Frågor & Svar
Här hittar du svar på frågor som andra medlemmar och ledare har funderat över. Undrar du något mer? Vi finns alltid här för dig! Du når oss på info@sportadmin.se
Varför ser jag bara ett av mina två barn?
Det kan bero på flera olika saker, men det vanligaste är att föreningen har olika e-postadresser inskrivna på barnen i sitt medlemsregister. Kontakta en ledare eller administratör i föreningen och be dem säkerställa att den adress du loggar in med i appen också är den som finns inskriven överallt i föreningens register.
Varför gjorde ni en ny app?
För att framtidssäkra SportAdmin! Vi ser att framtiden för ledare och medlemmar är i samma app. Till en början kommer appens funktionalitet att motsvara den gamla appen (med nytt utseende!), men framöver kommer den nya appen öppna upp stora möjligheter för ny funktionalitet.
Jag vill byta e-post – hur gör jag?
Om du har tillgång till den adress som finns i föreningens register just nu, då kan du byta den på egen hand genom att använda medlemsinloggningen som finns på alla SportAdmins föreningshemsidor. Du behöver inte gå till just din egen förening utan du kan logga in på vilken som, exempelvis här: https://www.vgf.nu/
Väl inloggad på hemsidan kan du uppdatera samtliga uppgifter, förutom personnummer.
Om du inte har tillgång till din gamla e-post, då behöver du hjälp ifrån antingen en ledare eller administratör i föreningen. Kontakta dem och be att de uppdaterar din e-post åt dig.
Varför kan jag inte växla mellan medlems- och ledarvy?
Börja med att säkerställa att du fått en inbjudan från föreningen att skapa ditt ledarkonto. Om du gjort det, då bör du kunna få ett kvitto på att ditt konto fungerar om du testar att logga in på webben, här: https://identity.sportadmin.se/
När det fungerar att logga in på webben, då kan du använda samma uppgifter för att logga in i appen. Lyckas du logga in som ledare i appen men saknar knappen för att växla till medlesmvy, då är det sannolikt att du har olika e-postadresser som ledare och medlem vilket gör att appen inte förstår att dina två konton hör ihop. Byt antingen din inloggningsadress som ledare eller din kontaktadress som medlem så att dessa blir samma så kommer du kunna växla mellan vyerna i appen kort efteråt.
Jag ser inga aktiviteter i appen. Vad är fel?
För att dina aktiviteter ska synas för dig i medlemsvyn krävs det att föreningen har lagt upp dem. Om det är tidigt i terminen kan det vara att de inte har hunnit göra det än, men kolla med din närmsta ledare så får du förhoppningsvis svar på när aktiviteterna kan blir upplagda.
Var hittar jag kvitto för att kunna få ut mitt friskvårdsbidrag?
I appens medlemsvy, gå till Mer nere till höger → välj betalningar → titta under fliken hanterade och där hittar du dina tidigare betalningar. Klicka på en av dem för att komma till kvittosidan.
Gör din röst hörd. Berätta vad du tycker om appen.