LOK-stödsansökan för HT16 är nu över. Men för att minska och underlätta ert administrativa arbete fram till nästa LOK-stödsansökan har vi satt ihop en lista med fem smarta tips.
1. Närvarorapportera i mobilen

Tipsa ledarna om att ladda ner SportAdmins LedarApp (Appstore/Google Play) så att de enkelt kan närvarorapportera direkt i mobilen.

En win-win för båda kansliet och ledaren! Kansliet får en korrekt och uppdaterad närvarorapportering medan ledaren kan sätta igång träningen snabbare.
2. Aktivera integrationen mellan SportAdmin och IdrottOnline
Genom att aktivera integrationen överförs aktiviteter (och de personer med fullständiga svenska personnummer som är kopplade till dessa) automatiskt från SportAdmin till IdrottOnline. Detta möjliggör för idrottsföreningar att erhålla det extra ledarstödet och på så sätt få fullt statligt LOK-stöd.
3. Håll koll på eventuella ej godkända aktiviteter
En vanlig anledning till icke-godkända aktiviteter kan till exempel vara att ledaren har glömt att närvarorapportera sig själv. För att erhålla LOK-stöd måste där vara en ledare närvarande för att aktiviteten ska vara bidragsberättigad.
I SportAdmin kan ni under LOK-STÖD -> ”Gruppöversikt” se vilka aktiviteter som inte är godkända.
4. Håll koll på datumen och var ute i god tid
Aktiviteter bedrivna under hösten ska redovisas senast den 25:e februari, medan aktiviteter bedrivna under våren ska redovisas senast den 25:e augusti till Riksidrottsförbundet.
Med det sagt, skicka in ansökan i god tid så att ni slipper sista-minuten stress och har god tid på er att justera eventuella felaktigheter.
5. Oklarheter?
Mer information om LOK-stöd, regler, FAQ och kontaktinformation finns på RF:s hemsida. På sidan hittar man även annan matnyttig information om både LOK-stöd och andra föreningsrelaterade områden.
Vill er förening veta hur SportAdmin kan spara massvis med administrativt arbete och timmar vid LOK-stödsansökan? Kontakta oss så berättar vi gärna mer.