Föreningscase

FC Rosengård – Kansliservice från fotbollsskola till elit

By 11 mars, 2019 augusti 22nd, 2019 No Comments
Föreningscase

FC Rosengård – Kansliservice från fotbollsskola till elit

”Vi lägger tiden på roligare saker än administration, så som att vara på plats på träningar och event!”

– Lena Videkull, Ungdomsansvarig FC Rosengård

Med tio SM-guld, tre segrar i Svenska Cupen och två guld i Nordiska Mästerskapen i bagaget är FC Rosengård en av de mest framgångsrika klubbarna i svensk damfotbolls historia. Men klubben nöjer sig inte med att vara bäst på plan – de strävar efter att ligga i framkant även utanför planen. När de upplevde att de inte fördelade resurser så effektivt som de önskade, och då mycket tid fick läggas på att försöka driva in avgifter, var de därför kort efter lanseringen av Kansliservice snabba med att kontakta SportAdmin.

Förenklad arbetsprocess

För en förening vars verksamhet spänner sig från fotbollsskola till Sveriges högsta elit kan ett smidigt och samstämmigt system göra en enorm skillnad.

”Med Kansliservice har vi lyckats förenkla vår arbetsprocess en hel del, och på så sätt frigjort tid för andra delar i verksamheten”, säger Lena.

Lätthanterligt och pålitligt

”Tack vare mycket information i form av utbildningar och bilagor gick uppstarten med Kansliservice supersmidigsmidigt för oss. Systemet är både lätthanterligt och pålitligt, och efter ett inledande möte med SportAdmin kom vi snabbt igång med det.”

Ingen oro för likviditeten

Den största fördelen med Kansliservice, menar FC Rosengård, är säkerheten att betalningar från medlemmarna faktiskt kommer in.

”Tack vare en automatiserad betalservice slipper vi ringa runt och påminna medlemmar om avgifter, och således behöver vi inte oroa oss för föreningens likvidet. Likaså har möjligheten att betala sina avgifter via önskat betalsätt varit oerhört uppskattat av våra medlemmar.”

Utmaningar

  • Stora resurser allokerade till att driva in medlemsavgifter

Resultat

  • Ingen oro för likviditeten
  • Nöjda medlemmar