Sista ansökningsdatum för vårens LOK-stödsperiod börjar närma sig. För att säkerställa att er ansökan är komplett och undvika onödig sista-minuten-stress finner ni här en guide för hur ni går tillväga vid ansökan.

KONTROLLERA ER NÄRVARO

Innan ni skickar in er ansökan kan ni kontrollera er närvaro i SportAdmin genom att gå till fliken ”LOK-stöd” och därefter ”Gruppöversikt”.

På denna sida varnar och flaggar systemet för:

Obekräftade aktiviteter: detta är aktiviteter som inte kommer med i ansökan. Kontrollera med ledarna om de har glömt att bekräfta en aktivitet.

Ej godkända aktiviteter: detta är aktiviteter som inte ger bidrag av någon anledning. En av anledningarna kan till exempel vara att där inte finns en ledare markerad som närvarande.

Vi rekommenderar er att gå igenom denna sammanställning så att ni inte går miste om LOK-stödsbidrag som ni kan vara berättigade till.

ANSÖKAN OM STATLIGT LOK-STÖD

1. De föreningar som har aktiverat integrationen till IdrottOnlineloggar in i IdrottOnline, går till LOK-stöd och öppnar ansökan, kontrollerar så att allt ser korrekt ut och skickar därefter in ansökan.

Notera att alla aktiviteter behöver vara bekräftade i SportAdmin senast den 21:e augusti. Detta för att säkerställa att alla aktiviteter förs över korrekt till IdrottOnline.

1. De föreningar som inte har aktiverar integrationenansöker om LOK-stödet manuellt genom att logga in i SportAdmin, går till ”Rapporter”, därefter ”Statligt LOK-stöd” och noterar de siffror som finns i sammanställningen.

Därefter loggar ni in i IdrottOnline, går till LOK-stöd och fyller i siffrorna från SportAdmins sammanställning och skickar in ansökan.

INFO FRÅN RIKSIDROTTSFÖRBUNDET

Ansökan om statligt LOK-stöd skall vara inskickad via föreningens IdrottOnline-sida senast den 25:e augusti 2017 klockan 23:59

ANSÖKAN OM KOMMUNALT LOK-STÖD

Kom även ihåg att ansöka om kommunalt LOK-stöd. Kontrollera med er kommun om hur de vill ha in er ansökan.

MER INFORMATION

SportAdmins FAQ för LOK-stöd

Riksidrottsförbundets sida om LOK-stöd

Självklart finns vi här för er gällande frågor om aktiviteter i SportAdmin!

Ni når supporten på 040 – 630 10 60 eller info@sportadmin.se

Vid frågor om ansökan om statligt LOK-stöd i IdrottOnline kontakta LOK-stödsgruppen på 08-699 61 50 eller lok@rf.se