Om ni vill att era medlemmar också ska godkänna villkor när de blir medlemmar i er förening kan ni nu lägga till och hantera villkor i SportAdmin.
Lägg till villkor
1. Gå till Inställningar
2. Gå till fliken ”Användarvillkor”
3. Tryck på ”Lägg till nya användarvillkor”
4. Här lägger ni sedan till texten/informationen/villkoren
5. För att aktivera villkoren direkt kryssar ni i rutan ”Aktivera” och trycker därefter ”Spara”
6. Vill ni spara ett utkast av villkoren tryck på ”Spara”. För att aktivera dessa vid ett senare tillfälle klicka på ”Ändra”.
I översikten visas sedan de aktiverade villkoren som ”Aktiv”
OBS! När ni väl väljer att aktivera era villkor går dessa därefter inte att redigera. För att uppdatera villkoren behöver ni lägga till nya (se nedan).
Uppdatera/lägg till nya villkor
1. Om ni vill uppdatera, ändra eller lägga till nya villkor trycker ni på ”Lägg till nya användarvillkor”
2. Därefter följer ni samma process som i ovan steg (Lägg till nya villkor)
Platser där villkoren kan godkännas
För nya medlemmar:
  • Anmälningsformulär
  • Bokningsfunktionen
För befintliga medlemmar:
  • I MedlemsAppen
  • Anmälningsformulär
  • Bokningsfunktionen
Vid godkännande av villkoren loggas följande
  • Datum: vilket datum och tid som villkoren godkändes
  • Plats: vilken plats som som villkoren godkändes på (Ex. i Bokningsfunktionen)
  • Version: vilken version av villkor som godkändes
  • E-mail: vilken e-mailadress som godkände villkoren
Följ upp och se status
Det finns två sätt att följa upp och se vilka som har accepterat villkoren:
  • På Personkortet vid ”ANVÄNDARVILLKOR” finns en info-ikon, genom att hålla muspekaren över denna ser ni datum, plats, version och e-mail.
  • Under Avancerad sökning finns ett nytt urval – ”Urval som berör Användarvillkor” – via detta urval kan ni filtrera fram vilka som har godkänt/ej godkänt era villkor.