2005 grundade Henrik Lehmann och Rikard Persson SportAdmin och sedan dess har vi tillsammans med över 1 500 föreningar förenklat vardagen för den svenska idrottsrörelsen. Bara det senaste året har mer än 300 nya föreningar börjat använda SportAdmin.

För att ta nästa steg och fortsätta utveckla den svenska idrottsrörelsen är vi därför väldigt glada att kunna berätta att SportAdmin idag blir en del av Lime som ett eget affärsområde. Lime, som levererar kundvårdssystem på den europeiska marknaden, används av bland annat alla föreningar i Svensk Elitfotboll och har precis som vi en stark koppling till den svenska idrottsrörelsen.

Vad innebär det för oss som förening och användare?
Egentligen ingenting! Vi får ytterligare resurser och möjligheter att skapa ännu mer produkt- och användarvärde för er – och nu kan vi göra allt lite bättre, lite snabbare.

Med andra ord, som användare kommer ni inte märka någon skillnad – det kommer vara samma produkt och appar, samma telefonnummer till Johannes, Fia och gänget på supporten.

Nu laddar vi för ett riktigt spännande 2024 tillsammans!