En portal med syfte att guida, informera och stötta det svenska föreningslivet. En plats där föreningar kan hitta all information för att utveckla just sin verksamhet. Ett ställe som är föreningens bästa vän helt enkelt.

Vi kallar det Föreningsvän, och syftet är precis det som nämndes ovan. Välkommen hit!

Här finns redan guider för allt från hur du söker LOK-stöd till vilka digitala verktyg som kan hjälpa en styrelse. Utöver det kan du hitta spännande läsning i form av nyheter och artiklar om allt från olika föreningars initiativ till hur man ska hantera föräldrar som vill att ens barn ska vara bäst i världen redan som sjuåring.

Intentionen är att skapa en plattform som kan bidra till att utveckla och förbättra det föreningssverige vi tillsammans är. Inte bara för föreningens anställda, utan för alla som finns runt om verksamheten också. Föräldrar, ideella hjältar och ledare är minst lika viktiga som styrelsen och medlemmarna för att bygga en stabil förening, och Föreningsvän ämnar att tillhandahålla information som kan bidra på alla plan.

Nya artikelserier, intervjuer, guider och annat som rör föreningsutveckling publiceras kontinuerligt, och det finns flera sätt att se till att ni inte missar någonting. På Facebook och Instagram finns det alltid något nytt att läsa, och i vårt nyhetsbrev samlar vi det bästa från den senaste tiden.

Detta säger SportAdmins Affärsutvecklare, Tim Mohlin Törringer, om Föreningsvän:

Sedan 2005 har vi tillsammans med över 1 200 föreningar drivit utvecklingen av digital föreningsadministration och medlemshantering framåt. Föreningsadministration och Föreningsutveckling ligger väldigt nära varandra och redan idag bistår vår Support våra användare med tips och tricks gällande Föreningsutveckling.

Därför känns det som ett naturligt steg att nu skapa en samlingsplats för kunskapsdelning och inspiration, vilket i längden förhoppningsvis bidrar till ett ännu starkare föreningssverige. Precis som vi har utvecklat SportAdmin i nära samarbete med Sveriges föreningar vill vi utveckla föreningsvän.se tillsammans med föreningar, konsulenter, ledare, idrottsföräldrar och medlemmar.