Skip to main content
Att låta medlemmarna betala sina avgifter för perioden har aldrig varit enklare. Vi har satt ihop en guide med svar på lite vanliga frågor om hur ni sätter upp er återanmälningsprocess – så att det går smärtfritt och blir rätt från första början.

Vad är en avisering?

Vi tycker det är viktigt att skilja på fakturering och avisering. Fakturering ska användas i undantagsfall för engångsbetalningar av saker som kläder, lägeravgifter och lotter.

Aviseringar ska användas för att fakturera medlems- och träningsavgifter. Med andra ord: de gruppkostnader som gruppen har. Gruppfakturering är aviseringarnas föregångare – men aviseringar automatiserar processen.

Sätt upp förutsättningarna

Nu är det dags att avisera. Ställ in de förutsättningar som ska gälla för gruppen:

  • Eventuellt maxantal för gruppen
  • Aviseringsdatum och sista betaldatum
  • Om de medlemmar som inte betalt avgiften efter sista betaldatum ska tas bort ur gruppen så bocka i rutan “Ta bort medlemmar”.

Den dag du sätter som aviseringsdatum är den dag gruppens medlemmar kommer få en notis om att det är dags att betala.

Hur fungerar det i praktiken då?

På det aviseringsdatum ni valt kommer en länk med anmälan och betalning att skickas till medlemmarna, automatiskt!

Medlemmen klickar på anmälningslänken, betalar och får en bekräftelse på att betalning är genomförd. En faktura skapas automatiskt och registreras som betald.

Betalar inte medlemmen inom ett visst antal dagar, beroende på sista betaldatum, kommer automatiska påminnelser att skickas ut. Om medlemmen inte vill vara med kan den klicka på “Jag vill inte vara med”, eller vänta till sista betaldatum passerat och då automatiskt tas bort från gruppen (förutsatt att ni bockat för alternativet “ta bort medlemmar” när ni skapade anmälan).

Medan allt ovanstående sker automatiskt kan ni göra något annat – såsom att lägga er tid på era aktiva nere i träningshallen.