Skip to main content

Likt många andra på SportAdmin har Fia en gedigen bakgrund från föreningslivet, och mer specifikt gymnastikvärlden. Hon började utöva sporten så snart hon kunde gå, och tävlade i mer än 15 års tid. När hon blev 13 år bestämde hon sig även för att bli gymnastiktränare, vilket hon gjorde ända fram tills ett par år sedan då hon bestämde sig för att lämna över fanan till den yngre generationens tränare.

Helt har hon dock inte kunnat släppa sporten, utan hon är fortfarande aktiv inom gymnastikvärlden som medlem i Trupptekniska kommittén under Gymnastikförbundet Syd. Där har hon sedan 2013 hjälpt föreningar i Skåne att arrangera tävlingar.

Men störst nytta för föreningarna måste vi nog ändå säga att hon gör här på SportAdmin, som ledare för supportteamet.

Som kanslist för Helsingsborgs Turnförening upptäcktes hon av Henrik, SportAdmins VD, som den mest flitiga användaren av systemet i hela Skåne. Då hon hade stor kunskap och erfarenhet i systemet, samt god vana av service efter att ha jobbat en längre tid inom detaljhandeln och som föreningens kanslist, kunde han inte låta henne tacka nej till ett jobb på SportAdmin.

Detta var 2012 och idag är hon ledare för supporten, som sedan hon började har växt från obefintlig till ett stort team som arbetar i ett välutvecklat system för att svara på föreningarnas alla frågor.

“När jag började hade man inte riktigt någon support alls, utan då fick man maila eller ringa företagets grundare, Henrik och Rikard, som svarade på frågor om de hade tid. Så när jag började fick jag i princip bygga upp hela supporten från grunden, och skapa riktlinjer och rutiner för hur arbetet skulle se ut.”

“Idag svarar jag inte i så många samtal längre, utan är snarare ansvarig för att det administrativa på supporten och på företaget i stort. Jag sköter allt från schemaläggning och uppgiftsbeskrivning till fakturering och lönehantering. Jag är en resurs för alla på företaget att använda sig av för att få hjälp.

Även om hon inte själv sitter uppkopplad på supporten särskilt ofta längre får hon dagligen ta del av den positiva stämningen som råder på supportavdelningen.

”Vi har väldigt kunnig personal, som inte bara har stor kunskap om systemet, utan som även har praktiskt kunskap från föreningslivet och stor servicevana. Vi alla har föreningen och användarens bästa i intresse, och vi gör ständigt vårt främsta för att hjälpa alla som ringer in eller mailar. Vi ser även till att alltid hjälpa varandra, och om någon skulle få in en extra knepig fråga samarbetar vi för att lösa det. Att jobba på supporten är en rolig utmaning helt enkelt, och varje dag går man hem fylld med positiv energi från alla trevliga samtal.”