Aktiviteter och kallelser är, och har alltid varit, kärnan i SportAdmin. Varje år skickas ca 600 000 kallelser för aktiviteter som cuper och läger – aktiviteter som föreningen enkelt behöver kunna ta betalt för. Därför lanserar vi nu en efterlängtad funktion: Aktivitetsavgifter. Funktionen låter medlemmen betala via kallelsen, samtidigt som föreningen får bättre kontroll över aktiviteten, slipper all manuell fakturering och säkerställer att betalningarna kommer in i tid.

Från och med idag kan en kostnad adderas till en gruppaktivitet i SportAdmin. Den läggs enkelt till på aktiviteten och följer med kallelsen ut till medlemmarna. Därefter betalar medlemmen och tackar ja i samma svep!

Funktionen har under våren utvecklats tillsammans med bl.a BK Höllviken och Trelleborg Sim, som båda arrangerade lovaktiviteter för sina medlemmar. Samma funktion har även använts av IFK Malmö Handboll för sommarens camp-aktiviteter.

Oavsett gruppaktivitet blir det enklare för medlemmen, samtidigt som ni som förening och lag säkrar upp era inbetalningar och minimerar administrationstiden. En solklar win-win, helt enkelt!

”Ni förstår inte hur mycket tid ni sparar åt mig. Bara genom aktivitetsbetalningen klipper ni 3-4-5 timmar i administrationstid!”

Ulf Ringström, Trelleborg Sim

“Smidig funktion som är lätt att förstå och med ett tydligt syfte. Jag ser redan nu hur nyttigt och hjälpsamt det här kommer vara för oss!”

Alexander Thörnholm, MAI

Läs mer om hur du använder Aktivitetsbetalningen på Kunskapsbanken →