Skip to main content

Nytt år innebär för många föreningar att det är dags att skicka ut Aviseringar med medlems- och träningsavgifter inför kommande termin eller medlemsår. Vad passar då bättre än några tips för att göra allt så smidigt och enkelt som möjligt – så att ni kan gå på julledighet i lugn och ro och låta systemet sköta administrationen!

  1. Lägg upp en plan
    Innan ni gör årets inställningar – lägg upp en struktur för hur det ska gå till! När ska aviseringarna gå ut och hur många dagar ska medlemmarna ha på sig att betala? Ska man automatiskt tas bort från gruppen om man inte betalat innan förfallodatum? Vill ni låta medlemmarna kommentera om de avanmält sig? Ska gruppen vara öppen för anmälan via hemsidan?
    .
  2. Massuppdatera era aviseringar
    I våras släppte vi funktionalitet för att kunna Massuppdatera era Aviseringar.  Massuppdatera-knappen hittar ni högst uppe till höger på sidan under ”Aviseringar” i vänstermenyn.
    .
  3. Informera era medlemmar
    Kommunikation är A och O för en smidig process. Lägg upp en liten notis på hemsidan om att avgifterna är på väg ut för att göra era medlemmar uppmärksamma på vad som dyker upp i inkorgen. Har ni kanske någon fråga som dyker upp varje år? Skriv den i inlägget så sparar ni er några mail också!

Ni har väl inte missat att IFK Göteborg slog medlemsrekord när de aviserade för första gången? Väldigt roligt tycker vi!

Såhär skrev IFK Göteborg om rekordet →