Som en del av SportAdmin Academy har våra nyanställda fått möjlighet att ha en fadderförening. Fadderskapet har haft som syfte att lära känna och ha nära kontakt med en av våra föreningar, sedan har alla själva fått definiera vad just de vill lära dig mer om, få en bättre inblick i eller fördjupa sig i.

Jag, Sara, valde att träffa Karlstads Gymnastikförening för att lära mig mer om gymnastik och den idrott som hela SportAdmins verksamhet grundades i. Inom gymnastik börjar man ofta redan som 2-åring med familjegympa och ren rörelseglädje, och sedan finns flera olika tävlingsgrenar i form av Truppgymnastik, Artistisk gymnastik, Rytmisk gymnastik och Aerobic gymnastik. Inom gymnastiken finns även Parkour/Freerunning och gymmix som är gymnastikens gruppträning för vuxna.

Karlstads GF har som vision “Rörelse hela livet” och erbjuder Familjegympa, Truppgymnastik och Gymmix. Många väljer att stanna länge i KGF och många av platserna är eftertraktade med lång väntetid.

På Karlstads GFs kansli träffade jag deras föreningskonsulent Maria Hansson som utöver administrativa sysslor även leder tre gymnastikgrupper i föreningen. Maria har varit anställd i KGF sedan 2017 och är därmed en van användare av SportAdmin. Hon gillar systemet och tycker att det är lättarbetat, och om Maria behöver support skickar hon gärna ett mail. Maria är en av de personer som tidigare önskade funktionen digitala medlemskort, vilket nu har funnits i några år, så hon är en av alla användare som varit med och påverkat utvecklingen av systemet.

Tack Maria för att jag fick träffa just dig och Karlstad GF!