Marketing Manager / Marknadsansvarig
Föreningens bästa vän
Genom att skapa bättre förutsättningar för en effektiv föreningsadministration tror vi att mer tid och resurser kan läggas på att utveckla verksamheten. Och när allt fler barn och ungdomar ges större möjligheter att ta del av olika föreningars aktiviteter skapar vi tillsammans ett bättre och starkare samhälle.
Det är för våra över 150 000 användare som vi finns till. För våra användare är människor och ideella hjältar som verkligen gör skillnad. På idrottsplatsen, i simhallen och i idrottshallen. 365 dagar om året, i vått och torrt.
SportAdmin används dagligen av över 1 300 idrottsföreningar, från elitföreningar så som Malmö FF och AIK till breddföreningar som Brommagymnasterna och Södertörn Simsällskap.
Jobbeskrivning
Vill du arbeta i ett trefaldigt Gasellbolag, vara en del av ett företag som gör skillnad för hundratusentals användare i den svenska idrottsrörelsen och framförallt ha möjlighet att från grunden vara med och positionera SportAdmin som företag?
Var tionde svensk interagerar på ett eller annat sätt med SportAdmin. Det kan vara via vår MedlemsApp (150 000 nedladdningar) eller genom att betala sin medlemsavgift från Malmö FF eller sin lokala idrottsförening.
Trots att användandet av SportAdmin är otroligt stort så vet väldigt få vem vi är och vad vi står för.
Därför letar vi efter vår första renodlade marknadsperson som kan hjälpa oss att förmedla både det vi skapar i våra digitala produkter, men också värdet det genererar för slutanvändaren.
Det innebär att du kommer att få en viktig och central roll och arbeta nära samtliga av våra avdelningar och användare.
Tillsammans med vår säljavdelning kommer du att hjälpa till att positionera såväl produkten som SportAdmins varumärke gentemot nya kunder. Genom att samarbeta med exempelvis vår Produkt- och Customer Success-avdelning kommer du både utveckla och implementera strategier för att öka värdet för våra befintliga användare.
Det kan till exempel vara lanseringsstrategier för nya funktioner och produkter, content, kundcase, webinars och nyhetsbrev. Men det kan också handla om hur vi presenterar oss och SportAdmin på vår Karriärsida.
Som du säkert märker har vi inte alla svaren här och nu. Men vi strävar alltid efter att välja lösning efter problem, och inte tvärtom. Här tror vi att just DU kan spela en viktig roll genom att nyfiket navigera mellan olika områden för att hitta den lösning som skapar störst värde (och inte bara för att “alla andra gör det”).
Men det vi tror oss att veta är att du är riktigt bra på att uttrycka dig i skrift, eftersom kommunikation på olika nivåer kommer att vara ett av dina viktigaste redskap såväl internt som externt. Din förmåga att förstå värdebaserad försäljning på olika nivåer och att omsätta det i praktiken kommer verkligen hjälpa SportAdmin att ta nästa steg.
I den fas som vi befinner oss just nu söker vi efter en person som kan balansera operativt arbete med strategiskt tänk.
Vi tror att du har en akademisk bakgrund, 2-4 års erfarenhet av arbete inom marknadsföring och att du kanske har jobbat på ett mjukvaruföretag sedan tidigare (och varit med om en liknande resa).
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval så ansök snarast, dock senast 2022-01-31. Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.
För frågor relaterat till företaget eller rollen, vänligen kontakta vår Produktchef, Tim Mohlin Törringer, på tim@sportadmin.se.
Ansökan
Exempel på saker vi gör och har gjort
Nyhetsbrev
Varje månad skickar vi ut ett nyhetsbrev till våra 1300 föreningar där vi lyfter SportAdmin- och föreningsnyheter.
Webinar
På en regelbunden basis arrangera vi Webinars där vi pratar om såväl systemet som best practices.