Tjäna pengar till laget i SportAdmin

Förra hösten gick över 8 miljoner kronor tillbaka till våra lag – bara genom att sälja Folkspels lotter i SportAdmin. Med påsken runt hörnet är det dags igen. Här kommer nästa stora chans för dig att tjäna pengar till laget!

Enkla sättet att tjäna pengar till laget

Att sälja Påskbingo i SportAdmin innebär att ni säljer era fysiska lotter men tar betalt i SportAdmin via lagkassan. Då slipper ni både transaktionsavgifter och efterarbetet som försäljningar vanligtvis innebär! Så gör ni för att sälja i SportAdmin:

Pengarna direkt till rätt konto: Du slipper matcha swishar med antal sålda lotter
  • I appen startar du er försäljning och väljer hur mycket varje medlem ska sälja.
  • Under försäljningen hamnar pengarna direkt på lagets konto – så att du inte behöver matcha swishar från föräldrar med faktiskt antal sålda lotter.
  • Du slipper hantera pengarna från försäljningen på ditt eget konto vilket för många känns som ett stort ansvar.
Koll på returen – automatisk sammanställning över lotter att skicka tillbaka
  • När försäljningen är över får du en sammanställning av hur mycket ni har sålt och hur många lotter varje medlem ska lämna tillbaka.
  • Innan behövde du hålla koll på saldot själv och jaga rätt på saknade inbetalningar. Nu räcker det att du bockar av medlemmarna i takt med att de lämnar tillbaka lotterna.
  • Luta dig tillbaka – ditt jobb är gjort!
Vad tjänar man på att sälja Påskbingo?

För varje såld lott tjänar laget upptill 38 kronor. Säljer ni dessutom via mallen i SportAdmin slipper ni transaktionsavgifter – och får ännu mer pengar över till lagkassan!

Så gjorde IK Stanstad

Hur ska vi få föräldrar och spelare att hjälpa till att dra in pengar till lagkassan? Det var frågan som Josefin, lagkassör hos IK Stanstad, funderade på förra hösten. Ungefär samtidigt lanserades SportAdmin Lagkassa.

Vi upplever att både föräldrar och barnen har varit engagerade och sett det som en lätt grej att göra för att bidra lite extra till laget och föreningen. Att det har förenklat hur de har sålt. I och med swishen är det jättenkelt att bara scanna koden, och sen bockar man i att det är betalt och levererat.

JosefinLagkassör, IK Stanstad

Bra att veta om Påskbingo

Hur säljer spelarna och föräldrarna?

I appen kan spelarna se hur många lotter de har kvar att sälja, en lista på vem de har sålt till och ta betalt via sin egna webbshopslänk. Det innebär att även föräldrarna slipper hantera pengar på sina egna bankkonton och får ett attraktivt alternativ till traditionell dörrknackning.

Så säljer du i Medlemsappen ->

Viktiga datum

Försäljningen av Påsklotten pågår fram till den 31 mars. Starta er försäljning i appen redan nu för att komma igång och sälja!

Är du redo att komma igång? Gå till lagkassan i din LedarApp och välj Starta försäljning! Vill du ser hur det funkar i appen? På LedarHuben hittar du video och text som hjälper dig att starta försäljningen! Till LedarHuben ->

Är du kanslist och vill ha en hjälpande hand? Boka uppstart med vår rådgivare så startar vi försäljningen tillsammans!

Ska ditt lag sälja Påsklotten i vår?